Sonic Boom - All Things Being Equal

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term στην similarterms_taxonomy_node_get_terms() (γραμμή 518 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 στην similarterms_list() (γραμμή 221 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 στην similarterms_list() (γραμμή 222 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).

Στα μέσα των '80ς υπήρξε ένα συγκρότημα που δοκίμασε να επαναπροσδιορίσει το rock, αναμιγνύοντας τις κλασσικές φόρμες με οτιδήποτε τριπαρισμένο ήχο μπορούσε να φανταστεί. Φυσικά η υπερκατανάλωση ναρκωτικών έπαιξε το ρόλο της στο τελικό αποτέλεσμα, όπως και η συνύπαρξη στις τάξεις του δύο ικανών συνθετών και ισχυρών προσωπικοτήτων. Τα ονόματά τους ήταν Jason Pierce και Peter ''Sonic Boom'' Kember και το συγκρότημα οι Spacemen 3. Είναι γνωστό ότι δύο ισχυρές προσωπικότητες δύσκολα μπορούν να συνυπάρξουν σε ένα συγκρότημα για μεγάλο βάθος χρόνου, εκτός και αν η επιτυχία και τα χρήματα που επιφέρει τους ωθήσει να βάλουν και οι δύο νερό στο κρασί τους. Οι Spacemen 3 δεν είχαν κάποια μεγάλη επιτυχία, οπότε οι διαφωνίες για την κατεύθυνση της μπάντας ήταν αγεφύρωτες και η διάλυσή της αναπόφευκτη. Ο Jason Pierce δημιούργησε μία από τις καλύτερες μπάντες από τα '90ς και μετά, τους Spiritualized, και κέρδισε επάξια μία περίοπτη θέση στο πάνθεον του rock. Αντίθετα ο Peter Kember κινήθηκε πιο διακριτικά, παραμένοντας πιστός στη noise synth προσέγγισή του. Οι Spectrum ήταν το κύριο εκφραστικό μέσο του και παράλληλα ήταν ο ιθύνων νους των avant garde πειραματιστών Experimental Audio Reserch που πραγματοποιούσαν πληθώρα συνεργασιών, ανάμεσά τους και με τον πολύ Kevin Shields των My Bloody Valentine. Τα τελευταία χρόνια ο Kember ασχολήθηκε και με την παραγωγή, έχοντας συνεργασία μεονόματα όπως οι MGMT, Panda Bear, Moon Duo κ.α. Οι προσωπικές του αναζητήσεις περιορίζονταν κυρίως στο χώρο του noise, έως ότου φέτος ξαφνικά κυκλοφορήσει το ''All Things Being Equal'' με το όνομα Sonic Boom.

Το ''All Things Being Equal'' είναι ένας καθαρά synth δίσκος, με παντελή την απουσία των κιθάρων. Κάτι όχι απαραίτητα κακό, αρκεί να υπάρχουν τα κομμάτια για να υποστηρίξουν την επιλογή του δημιουργού τους. Γενικά η επιλογή στον δίσκο λειτουργεί και είναι πολύ λίγα τα σημεία που ο ήχος μοιάζει άδειος. Η γενική αίσθηση είναι ότι ο Sonic Boom βγάζει έναν δίσκο το 2020, που στο τέλος των '80ς θα ήταν απόλυτα φουτουριστικός, αλλά σήμερα ακούγεται σίγουρα βατό και σε σημεία να επαναλαμβάνει μοτίβα ακόμα και μουσικών που έχουν επηρεαστεί από αυτόν. Πάντως έχει ενδιαφέρον και σίγουρα θα κεντρίσει τη προσοχή τόσο των παλαιότερων ακροατών του, όσο και νεότερων που αναζητούν μία πιο εγκεφαλική προσέγγιση στη synth pop. Οι στιγμές που ο Kember αναδεικνύει τη pop συνθετική του φλέβα του είναι και οι πιο ενδιαφέρουσες. Όπως το ταξιδιάρικο ''Just Imagine'' ή το τριπαρισμένο ''Just A Little Piece Of Me'', που αν είχε κιθάρες θα μπορούσε να υπάρχει στο ''Ladies And Gentlemen We Are Floating In Space'' του άσπονδου φίλου του, Jason Pierce. Στα ''My Echo, My Shadow And Me'' και ''Spinning Coins And Wishing On Clovers'' κτίζει ένα δυστοπικό ηχητικό περιβάλλον με παραμορφωμένα φωνητικά και εφιαλτικά πλήκτρα, ενώ  το ''On A Summer's Day'' είναι ηλιόλουστο και acid ταυτόχρονα. Από τα πιο ωραία κομμάτια είναι το shoegaze χωρίς κιθάρες ''The Way That You Live'', ενώ στο ''Tawkin Tekno'' λοξοκοιτάζει σε πιο πειραματικά ηχοτοπία. Στο ''I Can See Light Bend'' μπλέκει noise ήχους με pop φωνητικά, δημιουργώντας ακόμα ένα track που ξεχωρίζει και ο δίσκος κλείνει με το υπνωτικό ''I Feel A Change Coming On''.

Το ''All Things Being Equal'' σηματοδοτεί την επιστροφή ενός μουσικού που απολαμβάνει μεγάλη αναγνώριση σε μουσικοφιλικούς κύκλους και από ανθρώπους με διαφορετικές κατευθύνσεις. Ουσιαστικά συνοψίζει αυτό που γνωρίζουμε ως ήχο ''Sonic Boom'' και μάλιστα τον περιβάλει με ένα pop περιτύλιγμα. Μπορεί το 2020 να μην είναι πρωτοποριακό, αλλά έχει αρκετά ενδιαφέρον. Ο Sonic Boom ποτέ δεν έγραφε μουσικές που απευθύνονταν στα μεγάλα ακροατήρια, αλλά τα πράγματα κινούνται με τόσο μεγάλη ταχύτητα που το ''All Things Being Equal'' μοιάζει να μπορεί να ακουστεί από πολύ κόσμο. Και αυτό διότι το underground του χθες είναι το mainstream του σήμερα.

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon