Nicolas Jaar - Cenizas

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term στην similarterms_taxonomy_node_get_terms() (γραμμή 518 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 στην similarterms_list() (γραμμή 221 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 στην similarterms_list() (γραμμή 222 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).

Τον Nicolas Jaar μπορείς να τον κατηγορήσεις για οτιδήποτε - που δεν θα το κάνεις αλλά κάπως πρέπει να αρχίσει το παρόν κείμενο. Αυτό που σίγουρα δεν μπορείς να του προσάψεις είναι η καλλιτεχνική νωθρότητα. Άπαξ και ενηλικιώθηκε μας κακομαθαίνει αφειδώς με singles, EPs, LPs (με το όνομά του, με το alias "Against All Logic" καθώς και με το side project Darkside), soundtracks, remixes και φυσικά άφθονα DJ Sets. Ο δίσκος για τον οποίο θα μιλήσουμε είναι ο δεύτερος που κυκλοφορεί φέτος (και έχουμε ακόμα Μάρτιο), υπό το "βαφτιστικό" του όνομα - το πρώτο ήταν η δεύτερη AAL κυκλοφορία το Φεβρουάριο.

 

"Cenizas" σημαίνει «στάχτες» στα ισπανικά. Λέξη που σηματοδοτεί μεταφορικά μια τάση για αναγέννηση. Ή ίσως το να μαζεύεις απομεινάρια από την έως τώρα καριέρα σου, εάν είσαι καλλιτέχνης. Η μυστήρια και κάπως αδιόρατη φύση που διέπει τη λέξη φαίνεται και στον δίσκο, κατ' επέκταση σαφώς και σε όλη του την καριέρα - για τον Jaar μιλάμε άλλωστε. Μέσα σε όλη τη σωρεία κυκλοφοριών που φέρουν με κάποιο τρόπο την υπογραφή του, ο συγκεκριμένος αποτελεί τεχνικά την τρίτη του κυκλοφορία, μετά το εξαιρετικό "Space Is Only Noise" και το αριστουργηματικό "Sirens".

 

Ο παρών δίσκος θα λέγαμε ότι διαθέτει αισθητά λιγότερο τη λογική των προηγούμενων - σχεδόν κάθε κομμάτι να στέκεται αυτούσια όντας παράλληλα μέρος του συνόλου. Εδώ έχουμε έναν Jaar που ζωγραφίζει ηχοτοπία πάνω σε έναν πιο ελεύθερο καμβά αυτή τη φορά, με σκόρπιες ιδέες να μετουσιώνονται σε υλικό προς ακροαστική κατανάλωση με τη βοήθεια αργόσυρτου σαξόφωνου ("Agosto"), ελαφρώς παρανοϊκής τρομπέτας ("Rubble") και πράου, ψύχραιμου πιάνου σε μία από τις πλέον ξεχωριστές στιγμές του δίσκου ("Garden"), με τη συγκεκριμένη σύνθεση να παραπέμπει στους σπουδαίους minimal κλασικούς συνθέτες του 20ου αιώνα (κάποιον Philip Glass ίσως;), ή ακόμα και τις πιανίστικες στιγμές του Aphex Twin. Οι πραγματικά ξεχωριστές στιγμές του δίσκου φέρουν τα φωνητικά - σήμα κατατεθέν του πλέον (προφανώς): το σκοτεινό ομότιτλο κομμάτι, ένα από τα αδιαφιλονίκητα αριστουργήματα που μας έχει χαρίσει, το υπομονετικό, υποτονικά γκρουβάτο, 7λεπτης διάρκειας "Mud" καθώς και το -ας το πούμε- χιτάκι του δίσκου, το εξόδιο άσμα "Faith Made of Silk", παραδόξως (λόγω τοποθεσίας) η πιο ζωηρή στιγμή του δίσκου.

 

Ο Νικολά, λοιπόν, που λέτε, έχει βρει χώρο στην καριέρα του για όλες του τις ανησυχίες. Εάν στα πρώτα χρόνια της καριέρας του, υπό το όνομα "Nicolas Jaar", κυκλοφορούσε σινγκλάκια που σε κολλούσαν για ώρες πάνω σε ένα dancefloor, στην παρούσα φάση της ζωής του η χορευτική διάθεση ανήκει αποκλειστικά σχεδόν πλέον στο project Against All Logic ενόσω το δικό του όνομα κατασκευάζει ambient, στοχαστικές αλληλουχίες από νότες. Το "Cenizas" μάλλον βρίσκεται κάποιες ταχύτητες πιο κάτω από τους προκατόχους του, έχει όμως ενδιαφέρουσες ιδέες να προσθέσει στη δισκογραφία του καθώς και τη διάθεση να διαφοροποιηθεί από ό,τι προηγήθηκε. Αν μη τι άλλο, το brand του Νικολά Τζάαρ (Γιάαρ; Χάαρ; Έχει καμία απολύτως σημασία;) είναι ταυτόσημο εδώ και χρόνια με τη συνέπεια, το πιστοποιεί δε ακόμα μία φορά (και) εδώ. 

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon