KU: To ''Ganja'' είναι ένα ερωτικό γράμμα στη σύντροφό μου

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term στην similarterms_taxonomy_node_get_terms() (γραμμή 518 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 στην similarterms_list() (γραμμή 221 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 στην similarterms_list() (γραμμή 222 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).

Πριν από λίγες ημέρες είχαμε παρουσιάσει τον δεύετρο δίσκο του Ku με τίτλο ''Ganja'' Η κυκλοφορία του στάθηκε αφορμή για να μιλήσουμε με τον Δημήτρη Παπαδάτο, τον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από το project KU. Η κουβέντα εστίασε στον καινούργιο του δίσκο αλλά επεκτάθηκε και στην εγχώρια αγγλόφωνη σκηνή.

Πες μας λίγα λόγια για τον καινούργιο σου δίσκο, το ‘’Ganja’’.

Πρόκειται για ένα πυρήνα κομματιών που γράφτηκαν -μεταξύ άλλων- απο το 2013 εώς το 2015 σε στιγμές έντασης κατα κύριο λόγο. Ο δίσκος ηχογραφήθηκε στην ουσία μέσα σε λίγες μέρες - συγκεκριμένα μόνο Δευτέρες – απο τον Μάιο εώς τον Ιούνιο του 2015 στο Marginalia Studio του King Elephant, σε παραγωγή του ίδιου, του Prins Obi και δική μου.Οι Baby Guru παίζουν σε όλο το δίσκο, είτε σαν duos/trios είτε σαν full band. Η μουσικη και οι στίχοι είναι δικοί μου αλλα φυσικά οι BG συμμετείχαν 100% συνθετικά με ιδέες και παρεμβάσεις.

Αυτό που με ενδιέφερε να κάνω με το Ganja ήταν να δημιουργηθεί μια δουλειά που ρέει απο την αρχή ως το τέλος χωρίς όμως να έχει εμφανή συνοχή φορμαλιστικά.Ξεκάθαρα, η σειρά που ειναι τοποθετημένα τα τραγούδια είναι πρώτιστης σημασίας καθώς και η ιστορία που εξελίσσεται μέσα απο τους στίχους. Όλα αυτά μαζί φέρουν το Ganja στα δικά μου αυτιά τουλάχιστον πιο κοντά σε ένα concept album παρά σε μια συρραφή διασπάρτων τραγουδιών.

Ποια είναι τα σχέδια σου για την προώθηση του καινούργιου δίσκου;

 Θα πραγματοποιηθούν κάποιες συναυλίες (όχι πολλές) που θα ανακοινωθούν εν καιρώ, καθώς και λίγες (μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού) συνεντεύξεις σε ηλεκτρονικά μέσα και ραδιόφωνα.

Η αναζήτηση της εμπορικής επιτυχίας επηρεάζει καθόλου τη δημιουργικότητά σου ως καλλιτέχνη;

Η εμπορική επιτυχία δεν έχει συνταγή, σίγουρα δεν την αναζητώ σαν αντικειμενικό σκοπό. Δεν ξέρω και τι μπορεί να σημαίνει ένας τέτοιος όρος το 2017, μου φαίνεται απαρχαιωμένος και λιγάκι ασαφής για να ειμαι ειλικρινής. Είμαι πολύ φιλόδοξος και εργατικός και θέλω η μουσική μου να φτάνει ανθρώπους που μπορούν να την καταλάβουν και να την εκτιμήσουν αλλα πάντα η μουσική είναι αρκετό να απευθύνεται σε έναν και μόνο άνθρωπο για να αποκτά υπόσταση και νόημα.

Το Ganja κατ ουσίαν,είναι ένα ερωτικό γράμμα στη σύντροφό μου. Απλά έχοντας σαν εφαλτήριο αυτή τη συνθήκη, της εξομολόγησης ας πουμε, μπορώ να μιλήσω για πράγματα που με απασχολούν και πιθανώς απασχολούν κάθε σύγχρονο καλλιτέχνη. Ζητήματα επιβίωσης, χειραφέτησης, φιλοδοξίας και σχέσεων με ανθρώπους, καταστάσεις και τη δουλειά αυτή καθ’ αυτή.

Τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, οι εγχώριες αγγλόφωνες κυκλοφορίες και παράλληλα δεν έχουμε αντίστοιχη αύξηση του κοινού που ασχολείται με αυτές. Που θεωρείς ότι οφείλεται αυτό;

Δεν γνωρίζω στατιστικά πως έχει μεταβληθεί το κοινό. Για να είμαι ειλικρινής πλέον οι μόνες συναυλίες που απολαμβάνω είναι απο καλλιτέχνες που κινούνται στο φάσμα του punk και HC ήχου και εκεί το ενδιαφέρον ολοένα και αυξάνεται μιας και το επίπεδο των συγκροτημάτων αυτή τη στιγμή στον εν λόγω ήχο είναι πολύ υψηλό και ο κόσμος δείχνει να καταλαβαίνει την εξέλιξη.  Παγκόσμια πάντως το ενδιαφέρον για τη ‘’ροκ μουσική’’ και τα ‘’παρακλάδια’’ της έχει αρχίσει να ξεφτίζει, δεν θεωρώ δηλαδή πως είναι ενα ελληνικό φαινόμενο. Για την Ελλάδα τώρα, εικάζω πως είναι πιθανό να οφείλεται στην αδυναμία ταυτισμού του κοινού, είτε με τις ‘’αγγλόφωνες μπάντες /καλλιτέχνες ‘’ειτε με τη μουσική και τους στίχους τους.

Στο δίσκο σου συμμετέχει ο Prins Obi και ο King Elephant και γενικά αρκετοί μουσικοί συμμετέχουν σε δίσκους άλλων το τελευταίο διάστημα. Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι αυτό δημιουργεί μία, αν και δεν μου αρέσουν οι ταμπέλες, νεοψυχεδελική σκηνή στην Αθήνα;

Όπως σου ανέφερα και πιο πάνω συμμετέχει όλη η μπάντα των Baby Guru και μάλιστα πολύ ενεργά. Αυτό είναι μια δική μου πρακτική όσον αφορά στο συγκεκριμένο project , βασίζεται πολύ στον αυτοσχεδιασμό και το delegation. Επίσης είναι απίστευτα καλοί μουσικοί και οι τέσσερις με πολύ χαρακτηριστικό παίξιμο και αυτό είναι κάτι που ήθελα να κρατήσω, για να είναι ο δίσκος μια φυσική συνέχεια του Feathers.

Δεν έχει να κάνει δηλαδή με κάποια προσπάθεια εδραίωσης σκηνής αυτή η συνεργασία. Μου αρέσει να συνεργάζομαι με ανθρώπους που κατανοούν τι λέω, μπορούν να είναι δημιουργικοί μέσα σε μια σε μια τέτοια διαδικασία και ορισμένες φορές να με εκπλήσσουν ευχάριστα με τις πρωτοβουλίες τους. Οι σκηνές είναι για τους ανθρώπους που θέλουν να ανήκουν κάπου.Ευτυχώς ή δυστυχώς δεν είναι στις προτεραιότητες, ούτε στις φιλοδοξίες μου η ένταξη σε τέτοια πλαίσια.Επίσης ο όρος ‘’νεοψυχεδέλεια’’ μου ακούγεται σαχλός.

Πιο πολύ σου αρέσουν οι ηχογραφήσεις και οι πειραματισμοί στο studio ή η αμεσότητα μίας ζωντανής εμφάνισης;

Θεωρώ ιδανικές συνθήκες που τα όρια μεταξύ των δύο πρακτικών είναι δυσδιάκριτα. Το Ganja για παράδειγμα, είναι κατα το μεγαλύτερο ποσοστό του ηχογραφημένο ζωντανά στο στούντιο,με τις ευκολίες που προσφέρει αυτό και με την  αμεσότητα εν προκειμένω ήδη χαρτογραφημένη λόγω της σχέσης μεταξύ μας.

Με ποια άλλα μουσικά projects ασχολείσαι πέρα από τον KU;

Τρέχω παράλληλα δύο άλλα project, Jay Glass Dubs και The Hydra εξερευνώντας διαφορετικές ηχητικές περιοχές. Πιο πολλά για το καθένα στο site μου.

Κεντρική φωτογραφία άρθρου από Νατάσα Παπαδοπούλου

Ενδιάμεση φωτογραφία από Ίρις Τουλιάτου

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon