Οι deadbeat escapement μιλούν αποκλειστικά στο Presspop

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term στην similarterms_taxonomy_node_get_terms() (γραμμή 518 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 στην similarterms_list() (γραμμή 221 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 στην similarterms_list() (γραμμή 222 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).

Οι deadbeat escapement εμφανίζονται αυτό το Σάββατο στο Memphis Rock Bar, ανοίγοντας το live των Βρετανών Midas Fall. Σε κάποιο από τα διαλείματα των τελευταίων τους προβών βρήκαν το χρόνο για να μιλήσουν με το Presspop, λέγοντας λίγα λόγια για τα σχέδιά τους και τη πορεία τους έως τώρα.

 

Οι deadbeat escapement είναι το παλαιότερο pop/rock ενεργό συγκρότημα στη Πάτρα. Μπορείτε να μας περιγράψετε αυτή τη διαδρομή;

Η διαδρομή μας ειναι η ίδια διαδρομή που κάνει στην Ελλάδα κάθε μουσικό σχήμα που ονειρεύεται να δημιουργήσει τον προσωπικό του ήχο. Η indie alternative είναι μια σκηνή που έχει ένα σχετικά περιορισμένο κοινό, οπότε αν δεν έχεις την τύχη να ονειροβατείς ξεκινάς με δεδομένο τον ίδιο σου τον εαυτό ως μόνο σύντροφό σου και τον μεγαλύτερο εχθρό σου.  Όλη η μουσική διαδρομή σου είναι μία πορεία που μετρούνται οι αντοχές σου, η διάθεσή σου. Να επενδύεις χρόνο και χρήμα σε αυτό που αγαπάς.. το ατελείωτο δίνω πολλά και μου επιστρέφονται ελάχιστα...και τελικά το μαγικό αποτέλεσμα των αριθμητικών πράξεων που παρόλα αυτά σε κάνουν στο τέλος να νιώθεις πάντα κερδισμένος.

Ποια είναι τα επόμενα δισκογραφικά και συναυλιακά σας σχέδια;

Στην παρούσα φάση ηχογραφούμε 5 νέα κομμάτια τα οποία επιλέξαμε ανάμεσα στις συνθέσεις που έχουμε ολοκληρώσει τα τελευταία 2 χρόνια. Στόχος μας αμέσως μετά την κυκλοφορία αυτού του ΕΡ και μέχρι τον Ιουνιο του 2016 να  να προχωρήσουμε στην ηχογράφηση του αμέσως επόμενου.

Το 2015 ήταν μέχρι τώρα για εμάς ένας πλούσιος συναυλιακά χρόνος και παρόλες τις ηχογραφήσεις, κάπως έτσι θα κινηθούμε και προς στο τέλος του. Το ερχόμενο Σάββατο υποδεχόμαστε τους Άγγλους Midas Fall επί σκηνής του Memphis Rock Bar στην Πάτρα, ενώ στις 15 Δεκέμβρη θα παίξουμε στο Tiki Bar στην Αθήνα. Από τη νέα χρονιά, και με αφορμή τη νέα μας δουλειά, σχεδιάζουμε να ταξιδέψουμε στο εξωτερικό για έναν περιορισμένο αριθμό συναυλιών .

Θεωρείται ότι η κρίση επηρεάζει τον αριθμό και την ποιότητα των live που γίνονται;

Δυστυχώς το βιώνουμε πολύ έντονα τα τελευταία 2 χρόνια. Η κρίση επηρεάζει τη μουσική αλυσίδα πολυεπίπεδα. Τα τελευταία χρόνια η "είσοδος" σε συναυλιακους χώρους  φαντάζει σχεδόν απαγορευτική για το κοινό που έχει να  αντιμετωπίσει την οικονομική δυσχέρεια της καθημερινότητας. άρα επηρεάζει την προσέλευση. Ο συναυλιακός χώρος και ο διοργανωτής από τη μεριά του, έχει να καλύψει ένα σωρό έξοδα - από την υψηλή φορολογία μέχρι ένα σωρό άλλους παράπλευρους φόρους - που συναθροίζοντας τoυς μια επιτυχημένη οικονομικά βραδιά  είναι λιγότερο πιθανή από λόττο, Αυτό μετακυλύεεται σε περικοπές που αφορούν πολύ βασικά πράγματα. από την υλικοτεχνική υποδομή μέχρι και τις μπάντες που θα παίξουν σε μια σεζόν. Σωρευτικά τα αποτελέσματα πρακτικά είναι πως οι νέες και φρέσκιες μπάντες και καλλιτέχνες είναι  δύσκολο να παίξουν σε άλλη πόλη στην Ελλάδα γιατί κανένας δεν αναλαμβάνει το ρίσκο. Για έναν διοργανωτή είναι πιο ασφαλές να καλέσει δεινοσαυρικούς καλλιτέχνες που έχουμε γνωρίσει τα τελευταία 40 χρόνια στην Ελλάδα παρά να φέρει κατι φρέσκο και νέο! Οπότε η κρίση αντιλαμβάνεσαι οδηγεί και σε στασιμότητα σε νέο ήχο και  νέους καλλιτέχνες πέρα τον αριθμό των live. Παρόλα αυτά υπάρχουν ακόμα στην Ελλάδα άνθρωποι που πάνε κόντρα σε όλες αυτές τις συγκυρίες και επενδύουν χρόνο και χρήμα  σε νέους ήχους και μπάντες τόσο εγχώριες όσο και από το εξωτερικό. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Love Light Productions και της Made of Stone που ευθύνεται για έναν μεγαλο αριθμο εκπληκτικών διοργανώσεων που είδαμε πέρυσι άλλα και φέτος.

Έχοντας παίξει και στο εξωτερικό, ποιες είναι οι διαφορές που εντοπίσατε;

Αν και πάνε 4 χρόνια σχεδόν από την τελευταία συναυλία μας στο εξωτερικό μπορώ να πω με ασφάλεια ότι μπάντες  σαν τις δικες μας είναι καλό να παίζουν εκεί. Πρώτα απ' όλα  είναι πιο κοντά στην κουλτούρα αυτής της μουσικής και  είναι πιο δεκτικοί και σαν κοινό να ακούσουν κάτι το «εξωχώριο» για αυτούς. Το merchandise δουλεύει καλύτερα και είναι πιο κοντά στην νοοτροπία «του αγοράζω το Δίσκο από την Μπάντα Επιτόπου» οπότε και η στήριξη στην μπάντα  είναι άμεση. Όσον αφορά στους deadbeat escapement δεν θα ξεχάσουμε ποτέ την αποδοχή όταν παίξαμε στην Πολώνια και τους απίστευτους ανθρώπους που γνωρίσαμε εκεί. Σημειωτέον η κρίση τοτε δεν είχε ξεσπάσει στην Ελλάδα και υποτίθεται ότι η Πολωνία τότε ήταν λιγότερο εύρωστη. Όμως γυρίσαμε στην Ελλάδα έχοντας πάρει μαθήματα μουσικής παιδείας, ήθους και ανθρωπιάς που δεν συγκρίνονται ακόμα και σε πιο οικονομικά αναπτυγμένες  χώρες όπως η Ελλάδα. του Τότε! Είναι στα άμεσα σχέδια μας το 2016 να βγούμε Ευρώπη για έναν περιορισμένο  αριθμό live με αφορμή το δεύτερο δίσκο μας και είναι κατι να περιμένουμε.

Σας έχουν βοηθήσει τα social media στη προώθηση της δουλειάς σας;

Είναι γεγονός πως τα social media επιτυγχάνουν τη μαζική, φθηνή αλλά και κυρίως την πιο στοχευμένη πληροφόρηση. Για αυτό το λόγο μπήκαν και στη ζωή των deadbeat escapement αρκετά δυναμικά. Εκτιμώ πως χωρίς αυτά, πολύ λιγότεροι θα μαθαίναν για τη δουλειά μας: τα νέα μας, τα κομμάτια μας, τις συναυλίες μας, τον χαρακτήρα και το ύφος της μουσικής μας, για αυτήν εδώ τη συνέντευξη..και για να είμαστε ειλικρινείς, ακόμα και για την ίδια την ύπαρξη της μπάντας.

Με ποια μπάντα του σήμερα θα θέλατε να μοιραστείτε τη σκηνή και γιατί;

Θα θέλαμε να παίξουμε με μπάντες η καλλιτέχνες που σέβονται τη μουσική τους και είναι συνεπείς σε αυτο που κάνουν. Κατά κάποιο τρόπο το έχουμε ήδη επιτύχει αυτό. Είναι πολλές οι αγαπημένες μας μπάντες που πολύ θα θέλαμε να παίξουμε με αυτές. αλλά όταν μοιραζόμαστε τη σκηνή το κριτήριο μας σίγουρα δεν είναι ούτε το είδος, ούτε η δημοφιλία.

Ποια είναι η συνηθισμένη διαδικασία δημιουργίας ενός deadbeat escapement κομματιού;

Στον τομέα αυτό λειτουργούμε λίγο διαφορετικά από άλλες μπάντες/καλλιτέχνες όπου ένας γράφει τη μουσική ή τους στίχους και οι υπόλοιποι ακολουθούν. Το πρώτο βήμα της δημιουργίας ενός κομματιού deadbeat escapement είναι η σύνθεσή που μπορεί να προέλθει από μία τυχαία μελωδία, ένα riff στην κιθάρα ή ακόμα και ένα στίχο που τριγυρνάει στο μυαλό μας. Έχοντας το δικό μας κοινό χώρο για πρόβες αυτή η τυχαιότητα μπορεί να απογειωθεί και να δημιουργήθεί κατευθείαν ένα νέο κομματι. Είναι σημαντικό να πούμε πως όλοι συνεισφέρουν στη δημιουργία ενός κομματιού ανεξαιρέτως. Το κάθε κομμάτι είναι προϊόν της συλλογικής μας αντίληψης πάνω στη μουσική και αυτός είναι και ο λόγος που οι πολλαπλές και διαφορετικές μας μουσικές επιρροές είναι ορατές. Όπως έχει διατυπωθεί και από ακροατές μας η μουσική μας χαρακτηρίζεται από κοιλάδες ηρεμίας και αρμαγεδωνικά ξεσπάσματα, κάτι που το επιτυγχάνουμε με την χρήση κλασσικών ή και μη κλασσικών, για το χώρο του rock, οργάνων.

Εκτός της μουσικής ασχολείστε και με άλλα πράγματα από το χώρο των τεχνών;

Η ερώτηση κάπως αλλάζει εδώ. Στο ποιά είναι η σχέση μας με τις αλλές μορφές τέχνης και πως επηρεάζει αυτή τη μουσική μας. Ο Hegel ανέφερε πως η ποίηση είναι η πρώτη ανάμεσα στις τέχνες αλλά δεν ξεχνούσε ποτέ να υπογραμμίζει την αμεσότητα της σχέσης που δημιουργεί η μουσική με το κοινό. Μια αμεσότητα που δεν τη συναντάμε σε καμιά άλλη μορφή τέχνης. Όλα αυτά όμως ειπώθηκαν πολύ πριν τη γέννηση του κινηματογράφου, ο οποίος αλλάζει δραματικά τα δεδομένα και πολύ πριν περάσουμε σε μία εποχή όπου πολύ συχνά εικόνα και περιεχόμενο ταυτίζονται. Όταν επικοινωνείς, είναι αδύνατο να μη χρησιμοποιήσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ικανότητά σου να χειρίζεται τη γλώσσα. Είναι αδύνατον να μη χρησιμοποιήσεις κάθε γλώσσα που γνωρίζεις στην προσπάθειά σου να γίνει κατανοητή η δήλωση μας πως παίζουμε art rock. Ακριβώς από αυτό το γεγονός καθίσταται δυνατό στις εμφανίσεις μας, η μουσική να συνεργάζεται με τα εικαστικά, τον σύγχρονο χορό, την performance, το video art. Εξαντλούμε κάθε εκφραστικό μέσο στην προσπάθεια να δημιουργήσουμε μία κοινή γλώσσα επικοινωνίας ανάμεσα σε μας τους ίδιους αλλά και ανάμεσα στους deadbeat escapement και το κοινό.

 Θεωρείται ότι η αγγλόφωνη μουσική έχει κατακτήσει το ελληνικό κοινό τα τελευταία χρόνια;

Η αγγλόφωνη μουσική έχει αρχίσει να εμφανίζεται όλο και περισσότερο στην Ελλάδα αλλά από μπάντες οι οποίες έχουν τον - ας πούμε - Ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Θέλουν δηλαδή να ακουστούν σε περισσότερο κοινό λόγω γλώσσας και να κάνουν ίσως το βήμα για κάποιες εμφανίσεις και εκτός Ελλάδας. Δυστυχώς όμως παρατηρείται μεγάλο πρόβλημα στην επιλογή των στίχων οι οποίοι πολλές φορές θεωρούνται «παιδικοί» και στερούνται βαθύτερου νοήματος.

Οι Deadbeat Escapement γράφουν μουσική με αγγλικό στίχο από την αρχή, σκεφτόμενοι στα Αγγλικά παρακάμπτοντας την ανάγκη «μετάφρασης» στα Ελληνικά. Φυσικά αν μιλούσαμε για αγγλόφωνη Ελληνική μουσική πριν κάποια χρόνια, θα γελούσαμε. Πλέον αυτό έχει αλλάξει και νομίζουμε ότι ολοένα και περισσότερες μπάντες ακολουθούν αυτό τον δρόμο. Μεγάλο ρόλο στη διάδοσή της έχουν παίξει το Internet (κυρίως το YouTube) αλλά και τα συγκροτήματα που προηγήθηκαν και μας άνοιξαν τον δρόμο, από τους The Last Drive και τους Make Believe έως τους Raining Pleasure και τους deadbeat escapement!

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon