"Συναντήσεις": Εγκαίνια της έκθεσης του εικονογράφου Αλέκου Παπαδάτου στην γκαλερί Cube

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term στην similarterms_taxonomy_node_get_terms() (γραμμή 518 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 στην similarterms_list() (γραμμή 221 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 στην similarterms_list() (γραμμή 222 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).

Η Γκαλερί Cube της Πάτρας στην οδό Μιαούλη 39 κάτω από την Μαιζώνος, εγκαινιάζει τη συνεργασία της με τον εικονογράφο Αλέκο Παπαδάτο και φιλοξενεί τις “Συναντήσεις” του, την ατομική του έκθεση, που θα φιλοξενηθεί στο χώρο της Cube από την προσεχή Πέμπτη 5 Ιουνίου έως και τις 5 Ιουλίου 2014.

Τα εγκαίνια της ενδιαφέρουσας όπως φαίνεται έκθεσης, έχουν προγραμματιστεί για την Πέμπτη 5 Ιουνίου στις 8 το βράδυ.

Ο Αλέκος Παπαδάτος, περιγράφοντας τις “Συναντήσεις” του, αναφέρει.

Στη δεξίωση της μηνιαίας επιθεώρησης βιβλίου The Books Journal συναντάς τις πιο απίθανες περσόνες. Θα διακρίνεις μέσα στην κάπνα τον Φραντς Κάφκα που τα πίνει με το Θόδωρο Αγγελόπουλο, τη Σύλβια Πλαθ να κάθεται με χάρη στο μπράτσο του καναπέ όπου ο Μάνος Χατζιδάκις αφηγείται τα παιδικά του χρόνια στον Μικ Τζάγκερ. Θα δεις στον μπουφέ τους λογοτέχνες της "γενιάς του '30" να κάνουν πως τσιμπολογάνε ενώ την πέφτουν στη συνεσταλμένη πολωνή νομπελίστρια Βισουάβα Συμπόρσκα. Στο μπαλκόνι, τον Ηλία Πετρόπουλο και τον Αλμπερ Καμύ να διαφωνούν έντονα αν το γκωλουάζ ή το πούρο ταιριάζουν καλύτερα μ’ ένα Ναπολεόν, ενώ ο Καβάφης τους παρακολουθεί αμίλητος με μισοάδειο το ποτήρι.

Ο καθένας τους μια μεγάλη ιστορία, συχνά τραγική. Πώς να κάνεις μ’ αυτό το κουβάρι από προσωπικότητες, που όσο καλύτερα γνωρίζεις τις ζωές και τα έργα τους, τόσο αισθάνεσαι άοπλος εικονογραφικά; Καθένας και καθεμιά έχει τον δικό του τρόπο να σου μιλήσει: ένας ανακαλεί φόρμες και χρώματα της ποπ αρτ, άλλος σε βυθίζει βαθιά σε κάποιον από τους πολλούς τρόπους των κόμικς.

Υπάρχουν πρόσωπα που οι τέχνες και οι ζωές τους δεν προσεγγίζονται παρά εξπρεσσιονιστικά και μόνο. Κι άλλα που θέλουν μια πιο προσωπική, πιο μοναχική στρατηγική. Το κάθε πρόσωπο μιλά στην καρδιά με το δικό του σχέδιο, με τα δικά του χρώματα.

Ο Χρήστος Κεχαγιόγλου, ζωγράφος, γράφει για τις “Συναντήσεις” του Αλέκου Παπαδάτου.

Ένα εξώφυλλο, κάποιες φορές, γίνεται παράθυρο, γίνεται πόρτα, γίνεται κάτι μαγικό, εκεί σ’ ένα ράφι που πέφτει το μάτι σου πάνω του, σε μια προθήκη, σ’ ένα περίπτερο μες στο δρόμο, κι ανοίγει μια τρύπα, ένα πέρασμα και ξαφνικά σε μεταφέρει σε μια άλλη πραγματικότητα. Γιατί η πραγματικότητα μας δεν είναι τόσο συμπαγής όσο νομίζουμε, ευτυχώς, αλλά είναι γεμάτη τρύπες μυστικές και παρενθέσεις.

Κι εκεί που χαζολογάω στο σκονισμένο βιβλιοπωλείο πιάνει μια δυνατή βροχή μες στο κεφάλι μου και ξεφυτρώνει αστείος και πορτοκαλής μες στο φως ανάμεσα στις σκοτεινές φιγούρες των Δουβλινέζων ο James Joyce. Ξαφνιάζομαι. Κυριευμένος στην αρχή από τη δυνατή παρουσία της φιγούρας, ψάχνω να δω που είμαι, τι είναι αυτό το μέρος, ποιοι ζούνε εκεί, πως ζούνε. Και παίρνω ένα σωρό πληροφορίες, ο σκοτεινός αυτός τόπος εκτός απ’ τον ολοφώτεινο του άρχοντα, έχει κι όλα τα απαραίτητα για ένα ταξίδι. Και φτιάχνω τη βαλίτσα μου χωρίς να το καταλάβω, μια ιστορία… Την άλλη φορά ξετρυπώνει η κεφάλα του Μαρξ και μου κόβει την ανάσα, ή τα χείλια του Τζάγκερ.

Μπορεί να παγώσεις άμα μπει από το παράθυρο σαν αέρας ο Σεμπρούν και περπατήσεις μαζί του σ’ αυτό το μέρος χωρίς παλτό. Είναι όλοι ένας κι ένας, μπορεί και πολλούς να μην τους ξέρεις, άμα δεν είσαι φανατικός του βιβλίου, αλλά είναι όλοι σπουδαίοι και κακό του κεφαλιού σου, φέρνουν όλοι μαζί τους μια μικρή ιστορία, κουβαλάνε μια δική τους αίσθηση του χρόνου κι έναν μαγικό τόπο και ταξιδεύουν.

Άλλοι πολυλογάδες κι άλλοι μονολεκτικοί, άλλοι βιαστικοί και νευρικοί κι άλλοι σαν τον Ηλία τον Πετρόπουλο στον κόσμο τους, χαλαροί μ’ ένα τρίφυλλο πούρο στο χέρι, κι έχει ο Θεός. Άλλοι πεθαμένοι κι άλλοι ζωντανοί, χαρούμενοι και τρομακτικοί, άλλοι μέσα κι άλλοι έξω, όλοι ένα κουβάρι χρώματα κι εκφράσεις κι ευρήματα εικαστικά, άλλοι πολύπλοκοι, αναδύονται μέσα από ένα σωρό μαστοριές, κι άλλοι απλοί, δέκα γραμμές κι ένα χρώμα. Εικόνες ευμετάβλητες, ρευστές, ελεύθερες.

Γι’ αυτό όταν τις κοιτάς ξαφνιάζεσαι. Παριστούν κάτι χωρίς να αναπαριστούν. Μοιάζουν με ανθρώπους, με γνωστούς ανθρώπους και συγγραφείς, μα αυτές είναι κάτι άλλο. Είναι ιδέες και συναισθήματα, είναι μικρές ιστορίες χωρίς αρχή και τέλος, ακατάστατες καταστάσεις, σκίτσα, αέρας ελαφρύς που μπαίνει από το μισάνοιχτο παράθυρο. Και καπετάνιος ο Αλέκος, κι όλοι μαζί ένας ολόκληρος κόσμος, μια πολύχρωμη και παιχνιδιάρικη κιβωτός. Που ‘χει για τον καθένα κρατημένη μια θέση μυστική. Γι’ αυτό σου κλείνει και το μάτι. Όποιος κι αν είσαι, απ’ όπου κι αν έρχεσαι, θα μπεις, θα βρεις τη θέση σου, θα βολευτείς. Θα διασωθείς κι εσύ μες στην εικόνα….

Επιμέλεια έκθεσης: Νίκος Σουλάκης, Δρ. Αρχιτέκτων.

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10.00 – 14.00 & 18.00 – 21.00, Τετάρτη και Σάββατο 10.00 – 14.00 και Κυριακή & Δευτέρα κλειστά.

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Αλέκος Παπαδάτος γεννήθηκε το 1959 στη Θεσσαλονίκη. Αφού πήρε το πτυχίο του στα Οικονομικά της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ, πήγε στο Παρίσι όπου έκανε ένα DEA (Master) στο Πανεπιστήμιο Σορβώνη 1. Παράλληλα, ακολουθώντας το παλιό του μεράκι, μαθήτευσε σε εταιρείες παραγωγής animation σαν σκιτσογράφος.

Από το 1986 ασχολείται επαγγελματικά με το animation και για τα επόμενα πέντε χρόνια δουλεύει σαν animator και animation supervisor σε διαφημιστικές ταινίες, video-clips και τηλεοπτικές σειρές στη Γαλλία, μεταξύ των οποίων και η σειρά Babar (65X26’), παραγωγής Canal Plus, όπου εργάζεται ως animation director.

Το 1991 εγκαθίσταται στην Αθήνα και δημιουργεί ένα στούντιο κινουμένων σχεδίων όπου διδάσκει 2D animation και παραγωγή ταινιών κινουμένων σχεδίων. Παράγει layouts και animation για σειρές, μεγάλου μήκους ταινίες, cd-roms για την ευρωπαϊκή και την ελληνική αγορά, όπως επίσης και διαφημιστικές ταινίες με 2D & 3D animation και τίτλους ταινιών.

Το 1997 επιστρέφει στα κόμικς και την εικονογράφηση. Εργάζεται στο “Βήμα” και σε επαγγελματικά ελληνικά έντυπα.

Το τελευταίο έργο του είναι το graphic novel με τίτλο Logicomix, σε σενάριο Απ. Δοξιάδη, που έγινε No1 Best Seller στους New York Times το 2009 και μεταφράστηκε σε τουλάχιστον 23 γλώσσες.

Σε συνεργασία με τον συγγραφέα Αβραάμ Κάουα και την εικονογράφο Annie Di Donna ολοκληρώνει εντός του 2014 το νέο του graphic novel με τίτλο “Δημοκρατία”.

Σε συνεργασία με την Γκαλερί Cube, πραγματοποιεί τη 2η ατομική του έκθεση με τίτλο “Συναντήσεις” ενώ παρουσίασε για πρώτη φορά τη δουλειά του με τίτλο “Πορτρέτα” στο Café Balkan (Θεσσαλονίκη, Δεκέμβριος 2013).

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon