Helen Levitt (1913 – 2009) : Μια καριέρα που απέδειξε ότι η καλή φωτογραφία δεν χρειάζεται να είναι προϊόν διανόησης

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term στην similarterms_taxonomy_node_get_terms() (γραμμή 518 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 στην similarterms_list() (γραμμή 221 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 στην similarterms_list() (γραμμή 222 του /home/vasileio/www/ganymede/sites/presspop.gr/modules/similarterms/similarterms.module).

Όσοι έχουν ασχοληθεί με την γενιά των νεοϋορκέζων φωτογράφων που δημιούργησαν στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, γνωρίζουν ότι η Helen Levitt υπήρξε μία από τις πιο ευρηματικές προσωπικότητές της εποχής, αλλά όχι και από τις πιο γνωστές. Γεννήθηκε  και μεγάλωσε στο Brooklyn όπου και παράτησε το γυμνάσιο για να δουλέψει ως εμπορικός φωτογράφος, μαθαίνοντας σιγά σιγά την τέχνη. Η αλλαγή στο ύφος και στη θεματολογία της ήρθε λίγο αργότερα, όντας δασκάλα καλών τεχνών. Παρατηρώντας την street κουλτούρα των μαθητών της, που τις δεκαετίες του ‘30 και  ’40 επίτασσε να σχεδιάζεις με κιμωλία στο δρόμο, αποφάσισε να καταγράψει αυτά τα έργα με μια μηχανή Leica.Το αποτέλεσμα συνοψίστηκε στο βιβλίο με την ονομασία «In The Street: chalk drawings and messages, New York City 1938–1948». Από εκείνο το σημείο θα ξεκινούσε μια επιτυχημένη καριέρα με το MoMA  να συμπεριλαμβάνει και δικά της έργα στις εκθέσεις του, ενώ παράλληλα συνεργάζεται με την Janice Loeb και τον James Agee στο ντοκιμαντέρ In The Street αλλά και στο The Quiet One για το οποίο και προτάθηκαν για βραβείο καλύτερου σεναρίου.  Η Helen Levitt παρέμεινε ενεργή στην φιλμογραφία μέχρι την δεκαετία του ’60, όταν και επέστρεψε για λογαριασμό του Guggenheim στην φωτογραφία.

Η Helen Levitt ταυτίστηκε με τους δρόμους της Νέας Υόρκης  όπου και δραστηριοποιήθηκε  για πάνω από 60 χρόνια. Η οπτική της σε όλη την διάρκεια της καριέρας της παρέμεινε ποιητική, ευρηματική και ενίοτε χιουμοριστική, απεικονίζοντας το πορτραίτο των δρόμων και των φθηνών καταλυμάτων  της πόλης που αγάπησε. 

Twitter icon
Facebook icon
Google icon
StumbleUpon icon